Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Behavior modification --- Bullying in schools --- Prevention --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijs --- grensoverschrijdend gedrag --- Stappenplannen --- Tucht --- Gedragsproblemen --- Stappenplan --- Gedragsprobleem
Choose an application
What are the possibilities and limits of self-organized art education in the 21st century? What can be borrowed from traditional academies, and what should be jettisoned? A substantial survey of self-organized art schools and alternative education initiatives, 'School' presents a range of projects in London, Los Angeles, Berlin, Lagos, Mexico City, Ramallah and St. Petersburg, among others. Founding artists, curators and educators map the fertile but contested territory of student debt, the MFA system, the ?pedagogical turn,? and the future of art schools.
Art --- Alternative education. --- Art schools. --- kunst --- 373.67 --- 7.01t --- vakdidactiek --- pedagogie --- kunstonderwijs --- kunsttheorie --- Nontraditional education --- Art education --- Education, Art --- Study and teaching. --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Alternative education --- Art schools --- Study and teaching --- Schools --- Educational innovations --- Alternative schools --- Experimental methods --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Kunstonderwijs ; 21ste eeuw --- Kunsttheorie ; kunstonderwijs ; beeldende vorming --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Didactics of the arts --- art education --- alternatief onderwijs --- kunstopvoeding --- MAD-faculty 18 --- kunst en maatschappij --- kunst en onderwijs --- educating --- kunsteducatie --- kunstpedagogie --- 700.8 --- 489.4 --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Didactiek (hoger onderwijs)
Choose an application
‘Een schreeuw om hulp’ begint en eindigt met de noodkreet van Andrew, een jongen die het pesten niet meer aankon. Voorbeelden en een uitgeschreven stappenplan vormden de leidraad om de “No-Blame-aanpak” bij pesten toe te passen op school of daarbuiten. Dit boek wil je overtuigen van deze niet bestraffende en probleemoplossende strategie. Dit boek licht de 'No Blame'-aanpak toe, een niet bestraffende en probleemoplossende strategie. De voorbeelden en een uitgeschreven stappenplan vormen de leidraad om de 'No Blame-aanpak' bij pesten toe te passen op school of daarbuiten. In deze aanpak wordt de verantwoordelijkheid voor het pestprobleem bij de groep gelegd. De pester(s), de meelopers en een aantal neutrale medeleerlingen worden samengebracht en gaan op zoek naar mogelijke oplossingen. Deze aanpak heeft niet tot doel de feiten in vraag te stellen of nogmaals te bespreken. Evenmin wordt de pester beschuldigd of gestraft. Het is aan de groep om een aantal voorstellen te doen om het negatieve gevoel bij het slachtoffer weg te nemen of te verminderen. Op die manier wil men de empathie van de pester en de medeleerlingen aanwakkeren.
Bullying in schools --- Prevention --- 112009.jpg --- Pesten ; leerlingen --- 454.9 --- pesten --- leerlingen --- onderwijs --- no blame-aanpak --- 455.1 --- PXL-Education 2014 --- pestproblemen --- Pesten --- Leerlingen --- Preventie --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- kinderen en jongeren --- preventie --- Social problems --- Educational psychology --- Personality development
Choose an application
De Sint-Lucasscholen vormen samen het katholieke luik van het kunst- en architectuuronderwijs in België. De scholen werden tot rond 1966 geleid door de broeders van de Christelijke Scholen. Vanaf 1866 hadden zij de strijd aangebonden met de als goddeloos beschouwde academies van de overheid. Met succes. Na honderd jaar hadden hun christelijke academies bijna de helft van het kunst- en architectuuronderwijs in België in handen. Het boek analyseert deze krachttoer en geeft een antwoord op de vraag hoe een relatief kleine groep broeders erin slaagde in Gent, Brussel en Wallonië een net van kunstacademies uit de grond te stampen. Het is een succesverhaal dat het resultaat was van een - niet zelden geheim - verbond tussen de broeders, de hogere clerus, de katholieke elite en de vrienden in de overheidsinstellingen. Het onderzoek over de geschiedenis van de Sint-Lucasscholen overstijgt de traditionele 'scholengeschiedenis'.
art education --- kunstonderwijs --- History of education and educational sciences --- Technical, artistic and vocational education --- Higher education --- anno 1800-1999 --- Belgium --- Art schools --- Art --- Catholic schools --- Ecole des Beaux-Arts --- Ecoles catholiques --- History --- Study and teaching --- Histoire --- Etude et enseignement --- Enseignement de l'architecture --- Architecture néogothique --- Belgique --- E-books --- kunst --- België --- Sint-Lukas --- Sint-Lucas --- Sint-Lucasscholen --- Sint-Lukasscholen --- Broeders van de christelijke scholen --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- 373.67 --- 94.035 --- 94.036 --- 1862-2012 --- 373.67(493) --- Kunst- en architectuuronderwijs ; de Sint-Lucasscholen ; geschiedenis --- Kunstonderwijs ; België --- Architectuuronderwijs ; België --- Proefschriften ; doctoraat K.U. Leuven ; Doctor in de Moderne Geschiedenis --- Wouters, Wilfried --- Kunstacademies ; België ; Sint-Lucas ; Sint-Lukas --- 378.67 --- Kunstonderwijs --- Onderwijs (kunst) --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Geschiedenis 19de eeuw --- Geschiedenis 20ste eeuw --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Akademie voor beeldende kunsten --(hoger onderwijs) --- Art education --- 19th century --- 20th century --- MAD-faculty 13 --- kunst en onderwijs --- opleidingen --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1909 --- anno 1910-1919 --- anno 1920-1929 --- anno 1930-1939 --- anno 1940-1949 --- anno 1950-1959 --- anno 1960-1969 --- Art schools - Belgium - History --- Art - Study and teaching - Belgium --- Catholic schools - Belgium - History --- History.
Choose an application
Leren door ervaring is een oud principe dat nog altijd werkt bij mensen van alle leeftijden: niet alleen om een beroep te leren, maar ook om tot ander gedrag te komen. Het ervaringsleren ofwel learning by doing kan met positief gevolg worden ingezet bij jeugdigen met probleemgedrag. In Nederland heeft het nog niet de plaats gekregen die het wél heeft verworven in landen als Amerika, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Groot-Brittannië en België. Experimenten met survivaltochten en leerwerkprojecten zijn bij ons te oppervlakkig en te kortstondig geweest om wortel te schieten. Dat is jammer, omdat dergelijke projecten wel degelijk effectief zijn bij de hulp aan probleemjongeren, mits het programma is afgestemd op de doelgroep en theoretische inzichten.
Cognitive psychology --- probleemkinderen --- didactische processen --- Age group sociology --- praktijksituatie --- Orthopedagogics --- ervaringsleren --- orthopedagogiek --- Didactic strategies --- didactiek --- gedragsproblemen --- probleemjongeren --- 467 --- outward bound --- Ervaringsleren --- Orthopedagogiek --- Outward Bound School (overlevingstocht) --- Outward bound schools --- Probleemgedrag --- 37.02 --- Orthopedagogie --- Ervaringsleren ; jeugdzorg --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 376 --- PHL-Healthcare 12 --- jeugdpsychiatrie --- probleemgedrag --- probleemhantering --- Leren --- Gedragsproblemen --- Outward Bound School --- Didactische principes --- Jeugd --- Jeugdzorg --- Gedragsprobleem --- Outward Bound --- Didactisch principe --- Jongere
Choose an application
Motivatie is een kernbegrip in het onderwijs. Waarom kinderen leren en soms niet leren is daar de grote vraag. Kunnen ze het niet of willen ze het niet; wat is er aan de hand? Als leerkracht sta je dagelijks voor dit probleem. Hoe kun je je leerlingen het beste helpen? Wat motivatie eigenlijk is en hoe het kan worden gefaciliteerd of juist gefrustreerd blijft vaak ongrijpbaar. Daarom lijkt het antwoord moeilijk te vinden.In de psychologische wetenschap biedt de Zelf-Determinatie Theorie (ZDT) van Edward Deci en Richard Ryan een omvattende, geïntegreerde visie op (de kwaliteit van) motivatie. Onderzoek binnen dit theoretisch kader heeft sinds de jaren 70 al veel inzicht geleverd in wat mensen drijft en tegenhoudt, en hoe zij optimaal functioneren in hun leven en werk. Motivatie op de basisschool is een toegankelijk boek waarin de ZDT verbonden wordt aan (ontwikkelings)psychologische modellen en concepten. Het geeft je een beter begrip van je leerlingen en bovendien een duidelijk richtsnoer voor je pedagogisch handelen in de klas.Dit boek is bestemd voor pabo-studenten en voor onderwijsprofessionals die hun vakkennis willen verdiepen. Het beschreven psychologisch perspectief op motivatie en prestatie is praktisch inzetbaar binnen iedere onderwijsvorm en methode.
motivatie --- elementary schools [buildings] --- Motivatie ; basisonderwijs --- basisschool --- onderpresteren --- Developmental psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- basisonderwijs --- motiveren --- psychologische ontwikkeling --- leerprocessen --- Basisonderwijs --- Motivatie --- Leerstijlen --- Cognitieve ontwikkeling --- Klassenmanagement --- Zelfdeterminatietheorie (ZDT) --- Ontwikkelingspsychologie --- Onderpresteren --- Pedagogisch klimaat --- PXL-Ebooks 2019 --- Leerstijl --- Zelfdeterminatietheorie
Choose an application
Vanuit een ernstige bekommernis omtrent de nadelige gevolgen van de kloof tussen theorie en praktijk, tussen onderwijs en werkvelden op basis van good practices, is het leerzorgcentrum ontwikkeld als geïntegreerd concept voor zorginnovatie en onderwijsinnovatie. Met een doorgedreven samenwerking tussen docenten en studenten enerzijds en zorgverleners en managers van zorgvoorzieningen anderzijds, wordt een omgeving gecreëerd waar duurzaam leren voor studenten en zorgverleners mogelijk wordt. De implementatie van een leerzorgcentrum heeft zijn kostprijs. Zowel voor de zorgvoorziening als voor de opleiding betekent dit dat geïnvesteerd wordt in extra inzet van personeel. Zo is de lector verpleegkunde parttime verbonden aan de zorgeenheid als leerzorgspecialist; dit is een personeelsinzet boven de reguliere bezetting. Deze extra investering is te verantwoorden gezien de winst die op de diverse terreinen wordt gemaakt, zowel voor de stage van de student als voor de kwaliteit van zorg op de zorgeenheid.Ook op vlak van recruitment voor de zorgvoorziening en voor de clinical credibility van de betrokken lectoren valt er winst te boeken. Een belangrijke hefboom voor verdere implementatie is het kunnen aantonen van de return on investment. Deze return wordt ook beschreven in dit boek.
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- zorgsector --- klinisch onderwijs --- werkplekleren --- Verpleegkunde ; opleidingen --- Nursing schools --- Health facilities --- leerzorgcentrum --- leerzorgcentrum - LZC --- stage --- clinical credibility --- PXL-Healthcare 2018 --- verpleegkundige opleiding --- zorgverlener --- Leerzorgcentrum --- Verpleegkundige opleidingen --- Didactische werkvormen --- Zorgsector --- Klinisch onderwijs --- Werkplekleren --- Vroedkundige opleidingen --- Verpleegkundige opleiding --- Didactische werkvorm --- Zorg- en welzijnssector --- Vroedkunde --- Opleiding --- opleidingen
Choose an application
Beschrijving van een didactische aanpak in het kunstonderwijs met voorbeelden uit de praktijk. ‘Vertel mij wat je ziet. Verhalen, kunstgeschiedenis en cultuuronderwijs’ stelt de hypothese dat kunstgeschiedenis en cultuuronderwijs elkaar nodig hebben. Het boek bevat twee luiken: een traditioneel en een alternatief. Het traditionele luik richt zich op oefeningen waarbij uitgelegd wordt wat stijlgeschiedenis en iconologie inhouden. De alternatieve aanpak is een warm pleidooi om de verhalende interpretaties van studenten en die van kunsthistorici te analyseren. De kritische vergelijking van het standpunt van studenten met dat van anderen en met het collectieve geheugen leert hen hoe kennis opgebouwd wordt en hoe veronderstellingen en vooroordelen cultureel ingebed zijn. Cultuurreflectie wordt ook tot stand gebracht door kunstobjecten. Sommige kunstwerken kunnen door de kracht van hun beeldende middelen de wijze van kijken en interpreteren ter discussie stellen.‘Vertel mij wat je ziet’ is een uitnodiging tot een pedagogische flexibiliteit. Het doel ervan is studenten leren hoe ze kunnen spreken over en met kunstwerken, kunstgeschiedenis en de cultuur waarin ze leven.
373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Kunstbeschouwing ; kunstonderwijs ; esthetica --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- PXL-Education 2018 --- cultuureducatie --- kunsteducatie --- secundair onderwijs --- Didactics of the arts --- Didactics of higher education --- Iconography --- art history --- iconology --- art theory --- Educational innovations --- Art schools --- Didactics of the arts. --- Didactics of higher education. --- Iconography. --- art history. --- iconology. --- art theory.
Choose an application
Daniel Pennac has never forgotten what it was like to be a dunce. Neither has he forgotten the day an inspirational teacher saved his life by assigning him the task of writing a novel, the moment when Pennac realized that no-one has to be a failed student for ever. In this humane and humorous reflection on education, Pennac engages with his past self-as both pupil and teacher - to understand how fear can make children reject education and how inventive thinking and inspired teaching can lure them back. Applying all the wit and ventriloquism of a renowned comic novelist, he enacts the dialogues shared between pupils, parents and teachers the world over, and unpicks the cycles of blame and neglect that leave struggling students adrift in a faltering system.
Teachers --- Education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Pennac, Daniel. --- פנק, דניאל. --- Nacray, J.-B. --- PXL-Education 2020 --- PXL-Handboeken --- Engelse taal --- novellen --- onderwijsfilosofie
Choose an application
The book considers different art school models—innovative graduate programs, independent stand-alone schools and art schools which are departments or schools of major research universities and the problems they face operating in what James Elkins describes as “marginalized in university life.” Rethinking the Contemporary Art School sheds light on the debates surrounding the appropriate terminal degree for university-level teaching in the arts and concludes with essays on new media, examining whether the contemporary art school offers the right context for this discipline. The anthology includes contributions from Su Baker, Bruce Barber, Mikkel Bogh, Juli Carson and Bruce Yonemoto, Edward Colless, Jay Coogan, Luc Courchesne, Sara Diamond, Lauren Ewing, Gary Pearson, Bill Seaman, and Jeremy Welsh.
775 Kunstonderwijs --- 373.67 --- 727.3 --- Doctoraat in de kunsten --- Kunst- en architectuuronderwijs ; 21ste eeuw --- Kunstonderwijs ; 21ste eeuw --- Onderwijs ; wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek in de kunsten --- PhD --- academisering --- doctoraat in de kunst --- eenentwintigste eeuw --- kunst --- kunstonderwijs --- nieuwe media --- onderzoek in de kunsten --- 700.8 --- Hoger onderwijs --- Kunstonderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- artistiek onderzoek (onderzoek in de kunsten) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; universiteiten, hogescholen --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- art education --- Art --- Higher education --- Art schools --- Educational innovations --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Education --- Innovations, Educational --- Technological change in education --- Educational planning --- Educational change --- Educational technology --- Schools --- Study and teaching (Higher) --- Innovations --- Technological innovations --- Experimental methods --- Study and teaching --- departement Beeldende Kunst 10 --- kunstacademie --- Art, Primitive
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|